Elektroninių parduotuvių skaičius Lietuvoje ir Europos sąjungoje auga, kartu keičiasi europiečių apsipirkimo įpročiai, o tuo pačiu ir smulkaus bei vidutinio verslo logistikos poreikiai. Šie pokyčiai skatina skubių siuntų bendroves kurti pažangius sprendimus. Vienas tokių sprendimų – „e-commerce fulfillment“ (angl. elektroninės parduotuvės užsakymų įgyvendinimo) paslauga.

Bendrovės „Venipak“ projektų vadovas Martynas Bulovičius sako, kad tiek Lietuvoje, tiek ir kitose Baltijos šalyse, gausėja smulkių e-parduotuvių, kurias administruoja vos vienas ar du žmonės.

„Lietuvoje daugėja mažų, bet sėkmingai veikiančių elektroninių parduotuvių, kurias administruoja vienas asmuo arba šeima. Labai dažnai tai yra tik papildomas verslas „prisidurti“ prie atlyginimo, todėl papildomą veiklą tenka derinti su pagrindiniu darbu. Atsižvelgdami į šias tendencijas, siūlome rinkai paslaugą, kuri naujiems verslininkams sutaupo ir laiko ir kaštų“, – sako bendrovės „Venipak“ projektų vadovas Martynas Bulovičius.

Pašnekovas pastebi, kad laikas ir investicijos, kurias verslas pirmaisiais veiklos metais skiria logistikos grandinei sustyguoti, dažnai tampa lėtos verslo plėtros Lietuvoje ir į užsienio šalis priežastimi.

„Verslui įsibėgėjant didelę laiko dalį pasiglemžia prekių atrinkimo, pakavimo, siuntų registravimo, tiekimo organizavimo, sandėliavimo, likučių valdymo ir kiti kasdieniai logistikos rūpesčiai. Tai lemia neracionalias išlaidas sandėlio nuomai, darbuotojų atlyginimams, pakavimo medžiagoms ir prarastą galimybę sutelkti dėmesį į verslo plėtrą“, – sako M. Bulovičius.

Pašnekovo teigimu dėl to šiuo metu Lietuvoje sparčiai auga „e-commerce fulfillment“ paslaugos poreikis, kai nauji e-komercijos verslai logistikos įmonėms patiki atlikti ne tik pristatymą į namus, bet ir prekių sandėliavimą, atrinkimą, pakavimą ir kitas papildomas, e-komercijai reikalingas paslaugas: prekių rinkinių komplektavimą, dovanų pakavimą, pakuotės parinkimą ir lankstymą, prekių markiravimą, skrajučių, sąskaitų-faktūrų ir instrukcijų spausdinimą, prekių išdavimą klientams sandėlyje.

„Verslui tokia paslauga yra finansiškai naudinga, nes „fulfillment“ paslaugos kainodara eliminuoja fiksuotus patalpų, darbuotojų ir įrangos kaštus, o verslininkas patiria tik kintamus kaštus, priklausančius nuo jo pardavimų ir sandėliuojamų prekių kiekio“, – sako M. Bulovičius.

Pašnekovas teigia, kad finansinė nauda nėra vienintelė paslaugos vertė: „fulfillment paslaugos patrauklumui didelę įtaką daro duomenų logistika. Nuolatinės greitųjų siuntų bendrovės investicijos į sistemų modernizavimą sukuria laisvą duomenų judėjimą tarp pirkėjo, pardavėjo, fulfillment centro ir pasirinkto vežėjo. Procesas labai paprastas: pirkėjui el. parduotuvėje apmokėjus užsakymą, automatiškai sugeneruojamas pasirinkto vežėjo siuntos lipdukas, sekimo numeris perduodamas pirkėjui, o duomenys apie prekes ir jų kiekius keliauja į Venipak fulfillment centro užsakymų valdymo sistemą. Vėliau siunta yra supakuojama ir perduodama kurjeriui pristatyti į namus ar į pasirinktą paštomatą“.

E-komercija ir toliau išliks Venipak strategijai didelę įtaką darantis rinkos segmentas. Statista.com duomenimis e-komercijos pardavimai kiekvienais metais sudarys vis didesnę pasaulinės mažmeninės prekybos dalį. Prognozuojama, kad 2021-aisiais e-komercijos metiniai pardavimai sieks 4350 mlrd. eurų ir tai sudarys net 17.5% visos pasaulinės mažmeninės prekybos.