Visame pasaulyje apie 80 proc. interneto vartotojų yra bent kartą pirkę internetu, o 50 proc. iš jų apsipirko daugiau kaip vieną kartą. Tokią informaciją skelbia tarptautinį tyrimą atlikusi interneto statistikos bendrovė „Socialbakers.com“.

Draugystė grindžiama profesionalumu

Besikeičiantys vartotojų įpročiai verslininkus skatina pasitempti bei vis didesnį dėmesį skirti prekių pristatymui tiesiai į namus.

2013 metais didžiausias prekybos parduotuvių tinklas Lietuvoje „VP Market“ pradėjo teikti produktų pristatymo į namus paslaugą, tam specialiai sukurdami atskirą produktų gabenimo bendrovę.

Vienos didžiausių Lietuvoje kanceliarinėmis prekėmis prekiaujančios bendrovės „Biuro pasaulis“ ir greitųjų siuntų tarnybos „Venipak“ draugystė trunka jau ne vienerius metus, o įmonių vadovai sutinka, kad bendradarbiavimas šiuo metu yra strategiškai svarbus.

Įmonės „Biuro pasaulis“ generalinis direktorius Artūras Tuminas teigia, kad vis daugiau įmonių tradicinį pirkėjo apsipirkimą stengiasi perkelti į internetinę erdvę.

„Vis daugiau žmonių apsiperka elektroninėse parduotuvėse dėl labai paprastų priežasčių – perkant internetu daugelio prekių kainos būna mažesnės, be to, žmonėms nereikia patiems vykti į parduotuvę, sutaupoma daug brangaus laiko. Tačiau čia verslininkams iššūkiu tampa kokybiškas prekių pristatymas. Kadangi gabenti patiems – brangu, todėl tenka ieškoti patikimų partnerių, kurie greitai ir saugiai galėtų pristatyti prekes klientams“, – mintimis dalinosi A.Tuminas.

Verslininkas sako, kad anksčiau buvo įprasta prekes pristatyti į kitus miestus, tokia paslauga buvo laikoma labiau prabanga nei kasdienybe: „Pradėję dirbti su greitųjų siuntų tarnyba „Venipak“ sunkiai galėjome įsivaizduoti, kad kiekvienais metais prekių pristatymas vis labiau taps tokia pat svarbia verslo dalimi, kaip ir pati prekyba“.

10 metų Lietuvoje veikiančios tarptautinės greitųjų siuntų tarnybos „Venipak“ vadovo turimais duomenimis,  mažmeninių prekybos tinklų plėtra internete kiekvienais metais tik spartės, o pristatymas į namus taps dar įprastesniu dalyku.

„Remiantis paskutiniais duomenimis, amžiaus grupė, kuri aktyviausiai perka internete, yra 25 – 34 metų žmonės. Jie ir toliau išliks tokie pat aktyvūs, o jaunoji karta lygiai taip pat aktyviai pirks internetu. Keičiasi pats apsipirkimo principas: eiti į parduotuvę jau nėra būtina, žmogus viską gali gauti tiesiai į namus. Tai gai būti ir rūbai, ir maistas“, – kalbėjo Tadas Pečiukevičius.

Kurjeris – įmonės ambasadorius

A.Tuminas sako, kad jo vadovaujama bendrovė kelia ypač aukštus reikalavimus prekes pristatantiems kurjeriams.

„Greitųjų siuntų tarnyba yra tarsi vidurinė grandis tarp prekybininko ir kliento. Mums labai svarbu, kad prekės būtų pristatytos ne tik greitai ir patikimai, bet ir pats jų pristatymas būtų profesionalus. Kurjeris turi būti tvarkingas, mandagus, paslaugus. Prekes užsako tarptautinės bendrovės ir fiziniai asmenys, todėl kurjeriui tenka lankytis ir solidžiuose biuruose, ir žmonių namuose“, – sakė A.Tuminas.

„Venipak“ vadovo T. Pečiukevičiaus teigimu, jo vadovaujama bendrovė pastaraisiais metais didelį dėmesį skyrė darbuotojų įvaizdžiui: buvo atnaujintas auto parkas, sukurtos naujos uniformos kurjeriams.

„Įmonės vertina kokybišką aptarnavimą. Klientams svarbu, kaip yra apsirengęs kurjeris, ar maloniai bendrauja su klientu. Vien šiais metais išleidome daugiau kaip šimtą tūkstančių litų atnaujindami savo darbuotojų aprangas bei organizuodami jiems įvairius kursus“, – mintimis dalinosi T. Pečiukevičius.

Anot „Venipak“ vadovo, kita svarbi greitųjų siuntų tarnybos savybė, kurią labai vertina verslininkai – kliento pasiekiamumas. T. Pečiukevičius sako, kad tiek prekybininkai, tiek ir patys klientai nori kuo greičiau gauti prekę, tačiau svarbu žinoti, kur ją pristatyti.

„Mūsų bendrovė intensyviai plėtoja sistemą, kuri leistų kuo tiksliau numatyti laiką, kada siunta pasieks adresatą, kitaip tariant, tiek parduotuvės vadovas, tiek ir klientas galės mažiau nei valandos tikslumu žinoti, kada prekė bus pristatyta. Tai yra labai svarbu, turime prisitaikyti prie gavėjo, prie jo buvimo vietų“, – savo įžvalgomis dalinosi T. Pečiukevičius.